2012/11/04

Piosenki, które w moim sercu teraz grają... cz. 2

Witajcie! Dzisiaj już po raz drugi, ale tak mnie jakoś wena wzięła i chęć, żeby podzielić się z Wami muzyką, którą ostatnio słucham jak szalona. Mam tylko nadzieję, że nie wykorzystam całej weny na ten miesiąc. Oby nie. Jednakże pomysłów nadal mam kilka, więc może jednak wena zostanie przy mnie dłużej. Tak, więc zaczynamy Top 10.

Miejsce 1. 
I Follow Rivers - Lykke Li


Piosenkę tę usłyszałam po raz pierwszy w radiu i za każdym razem czekałam jak głupia, aż spiker powie, co to też za piosenkę cudną mi puścili. Ale niestety zaczekałabym się do śmierci zanim, któryś by mi wreszcie powiedział, więc wzięła sprawy w swoje ręce(najlepiej!), weszłam na stronę RMF FM, na której wszystko jest, zajrzałam do zakładki nowości i po przesłuchaniu paru kilka interesujących propozycji, wreszcie trafiłam tę piosenkę! Okazało się, że śpiewa ją piosenkarka, którą lubię za song Possibility z OST New Moon. Bardzo się ucieszyłam i jak najszybciej wyposażyłam się w tę piosenkę na swoim telefonie. I odtąd słucham jej na okrągło i jeszcze bardziej. :D
Takie piosenki to ja uwielbiam! Ten klimat, ta tajemniczość w głosie piosenkarki i idealnie wpasowująca się w nastrój tejże jesieni. Jest taka jesienna! :) Jeśli ktoś zna podobne piosenki, bardzo chętnie przesłucham! ;-)

Miejsce 2.
Wildest Moments - Jessie Ware


Drugie miejsce , tuż, tuż po cudnej I Follow Rivers znajduję się równie świetna Wildest Moments, Jessie Ware, piosenkarki o fantastycznym głosie! Szczerze powiedziawszy piosenki są nawet podobne do siebie, jeśli chodzi o klimat. Dlatego kocham je po równo, ale ze względu iż I Follow Rivers pokochałam pierwszą, jest na pierwszym miejscu. Ale mówię Wam, uwielbiam je po równo! Tak jak w przypadku pierwszej pozycji, tutaj też, podczas słuchania tejże piosenki mam odczucie, że ma ona klimat jesienny. ;)

Miejsce 3.
Leave Me Alone - Alexander Rybak


Po usłyszeniu tego song'a oszalałam tak samo, jak Rybak. :D Po prostu po raz kolejny facet zdobył moje serce... Piosenka jest po prostu znakomita, bez dwóch zdań! Tekst prosty, jak to zawsze bywa w muzycznych produkcjach pana Rybaka, ale z sensem i cudnym teledyskiem! Alex jako szaleniec - tego jeszcze nie było! Naprawdę tym, którzy kochają twórczość Alexandra ta propozycja również się spodoba, pomimo, iż Rybak wkracza w nowe progi. Ta piosenka jest zupełnie inna, od jego pierwszego song'u Fairytale.

Miejsce 4.
Paradise - Coldplay


Nigdy wcześniej nie zaznajamiałam się z twórczością tego oto zespołu. Jednakże kiedy po raz pierwszy usłyszałam ich nową piosenkę, od razu się w niej zakochałam. Słuchałam ją codziennie, kiedy szłam na 7 rano do szkoły, kiedy było jeszcze rano, zero ludzi na ulicach, a ja boss szłam i słuchałam sobie zarąbiastej muzyczki i bujałam się w takt melodii. Do teraz ją słucham oczywiście, bo inaczej nie znalazłaby się na Top Liście. Cała piosenka jest po prostu zaje***a, nie mówiąc już o refrenie, który sprawia, że po prostu odlatuję. :D Taak, tak właśnie działa na mnie na piosenka. ;-)

Miejsce 5. 
Skyfall - Adele


Jeśli nie wiecie, to bardzo lubię twórczość Adele i z wielką przyjemnością wysłuchałam jej nowej piosenki. Nie muszę chyba pisać, że się od razu zakochałam. Miłość od pierwszego usłyszenia. 
Uwielbiam takie spokojne piosenki. Do tego jeszcze w wykonaniu Adele i więcej mi nie potrzeba. 
Jednakże film nawet w najmniejszym calu mnie nie interesuję i na pewno nie wybiorę się na niego do kina. Wolę pamiętać cudne części Jamesa Bonda z Pierce'em Brosnan'em. Jednakże jeśli kiedyś nadarzy się okazja obejrzenia Skyfall, może obejrzę.

Miejsce 6.
One More Night - Maroon 5


Tą piosenkę lubię do niedawna. Usłyszałam ją na Vivie, którą akurat zdarzyło mi się oglądać. Tak samo jak w przypadku Paradise, nigdy przedtem nie miałam do czynienia z Maroon 5. Wiem, może uznacie to za głupie, jak można nie znać sławnych i coraz bardziej słuchanych zespołów, ale jestem z tego typu ludzi, którzy nie słuchają tego co słuchają inni. Dlatego nigdy nie słuchałam ani jednego ich utworu. Po prostu nie chciałam być sztuczną fanką zespołu. Spodobała mi się ta piosenka nie dlatego, że wszyscy jej słuchają, tylko dlatego, że do mnie trafiła, przemówiła i jest w moim guście. 
Utwór ten jest bardzo ładny, taki jakie lubię najbardziej, dlatego bardzo lubię jej słuchać. ;)

Miejsce 7.
As Long As You Love Me - Justin Bieber


Tylko się nie śmiejcie, proszę! Sama się dziwię tym, że tak bardzo jaram się tą piosenką... i nawet trochę Justin'em. Naprawdę, jestem w mocnym szoku! ;)
Zaczęło się niewinnie. Koleżanka powiedziała mi, że najnowsza piosenka Bieber'a nie jest nawet taka zła. Tak, więc ja pamiętając jej słowa, chciałam ponownie dać szansę panu Justin'owi. Włączyłam sobie teledysk i to co dostałam, mocno mną wstrząsnęło... Po pierwsze teledysk zaczyna się dialogiem młodego Bieber'a z, jak zakładałam, ojcem młodej panny, w której się zakochał(tutaj naszło mnie pytanie, czy on śpiewa tylko i wyłącznie o miłości?), następnie mamy piosenkę i teledysk do niej. Mówię Wam, wpadłam już po pierwszym przesłuchaniu. Sama w T O nie wierzę, ale tak jest. Po prostu ja kocham takie piosenki... Nic na to nie poradzę... Do tego głos Bieber'a nie już taki zły i da się go wytrzymać, wygląda mega sexy w teledysku, no i w ogóle tak jakoś wyszło, że teraz jaram się tym utworem jak szalona. :P Jednakże nie doszło jeszcze do tego poziomu, żebym została jego wielką, wierną fanką! Nie, nie, nie. Dla porównania potem przesłuchałam sobie Baby i stwierdziłam, że nie ma takiej możliwości, że zostałabym jego fanką... Ma już ich wystarczająco. Ja po prostu lubię dwa jego nowe songi i tyle. ;)

Miejsce 8.
Boyfriend - Justin Bieber


Znów zapewniam Was, że nie oszalałam na jego punkcie! Po prostu i ta piosenka mi się spodobała. Tekst jest taki motywujący, hehe. :) Nie no żart. Tylko ją lubie i tyle. Chłopak wreszcie wziął się w garść, zmienił swój słodki image, głos miał już mutację i od razu śpiewa lepiej. :D
I nadal pozostaję przy tym, że nie zostanę jego fanką. ;) Tak, więc spokojnie. Bollywoodu on mi na pewno nie przysłoni, hehe. :P

Miejsce 9.
Khatti Meethi z filmu Shirin Farhad Ki Toh Nikal Padi. Śpiewa Shreya Ghoshal.


Żeby nie było, nie tylko amerykańskie i angielskie piosenki mnie kręcą ostatnio. Oczywiście oglądam filmy, a że ostatnio przeze mnie oglądanym jest Shirin Farhad Ki Toh Nikal Padi z Farah Khan, zakochałam się po uszy w cudownej piosence Khatti Meethi. Ma fajne tłumaczenie i idealnie pasuję do filmu. Jest przyjemna dla ucha i słowa wpadają w ucho. Pomimo, iż głos młodej Shreyi niezbyt pasuje do Farah, to i tak bardzo lubię tę piosenkę i teledysk do niej, w którym pani Khan nieźle wywija. Jeśli jestem już przy temacie filmu Shirin Farhad Ki Toh Nikal Padi, szczerze go polecam! Lekka i przyjemna komedia romantyczna!

Miejsce 10.
Saans z filmu Jab Tak Hai Jaan. Śpiewa Shreya Ghoshal & Mohit Chauhan.


No i oczywiście Saans! Cudny, uroczy, piękny, ujmujący Saans. Oczywiście w randze Bollywood znajduję się na wyżej pozycji wraz z całym soundtrackiem JTHJ. Po prostu kocham tę piosenkę! Odpływam przy niej daaaaleeeko... Bo jakże by miało być inaczej, kiedy kompozytorem jest A.R. Rahan. ;) Już się nie mogę doczekać na ten film! Coś czuję, że będzie on wielkim hitem! W Indiach będzie on nawet, gdyby okazał się klapą. Z powodu śmierci Yasha... Ale miejmy nadzieję, że film nie będzie żadną klapą, bo to przecież nie film z Salmanem, tylko z SRK, reżyserowany przez świętej pamięci Yasha Choprę, z muzyką komponowaną przez oscarowego pana Rahmana, z dwoma aktorkami, które grają jedna lepiej, a druga może nie gorzej, a słabiej, ale się dziewczyna stara i czuję, że w tym filmie pokaże na co ją stać. 
A do premiery Jab Tak Hai Jaan już tylko 9 dni!


Trudno było, oj trudno... Gdybym mogła to z jeszcze 20 utworów bym dodała, ale to by była lekka przesada... Do tego, jakże długa wtedy była ta notka. Do tego potem, stałoby się to już nudne. Dlatego ograniczyłam się do 10. W tym rankingu królują pozycję zachodnie. Po prostu koniec października dał mi wiele do wyboru w dobrych piosenkach. Miejmy nadzieję, że i listopad będzie również owocny. 
A wy? Czego ostatnio najbardziej słuchacie? Może jakąś, z tych, które ja słucham? Chętnie poznam Wasze gusta.

Pozdrawiam i do zobaczenie w następnej notce!

5 komentarzy:

  1. Ciekawe, ciekawe ;) Napiszę tak. Tę piosenkę Adele słyszałam niedawno i muszę ci powiedzieć, że jakoś mnie nie przekonuje. Być może dlatego, że nie lubię Adele! Jej głos mi się po prostu nie podoba. Bieber też mi nie podchodzi, za to Alexander jak zawsze pokazuje klasę swoją muzyką. Uwielbiam te jego nieodłączne skrzypce. "Khatti Meethi" też lubie, ale o tym już wspominałam jakiś czas temu. "Saans" podoba mi się, ale, mimo że Kat&SRK wyglądają dziwacznie razem, z klipem. Bez niego to już nie to samo. Rahman nie należy do moich ulubionych kompozytorów. Szczerze, to ja nawet za bardzo nie trawię muzyki jaką tworzy. Jednak w "JTHJ" wykonał świetną robotę. Mile mnie zaskoczył. A jesli chodzi o Salmana to uważam, że jego ostatnie filmy są o wiele lepsze niż to w czym gra SRK. I jeszcze ta chemia z Katriną niesamowita, nie tak jak w filmie Yash'a.

    Czego ja słucham...? Ostatnio wróciłam do fascynacji ze szkoły średniej, czyli heavy metal, rock, lata 90, a ostatnio odkryłam gothic metal i polubiłam country. Jak widać wszechstronnie ;) Do posłuchania polecę tobie: Nightwish [Wish I had an Angel], Brad Paisley [She's Everything] - country, piękna piosenka, i ostatnia, cudna włoska Elisa [Eppure Sentire]

    Pozdrawiam :*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zgadzam się z Tobą, że chemii pomiędzy SRK, a Katriną w ogóle nie wyczuwam. Od razu wiedziałam, że tak będzie. Dodam też, że niezbyt przepadam za panią Kaif. Dwa razy tylko mi się w filmach spodobała...
      A co do tego, czy Salman gra teraz w lepszych filmach, niż SRK... Fakt, SRK ostatnio zaliczył dwa słabe jak na jego filmy, jednakże oglądałam też parę nowszych produkcji drugiego Khana i jakoś niestety nie mogę się do tego faceta przekonać. Jego filmy są na jednym poziomie i ciągle by tylko się jarał swoją klatą...
      Mam teraz w zamiarach obejrzeć Ek Tha Tiger, więc zobaczymy jaka ta będzie produkcja.

      O mówisz, że lubisz country! Ja też to lubię. Chociaż już dawno niczego nie słuchałam. A co do Twoich propozycji, chętnie przesłucham, bo Nightwish znam, więc jestem ciekawa czy znam i tą piosenkę.

      Pozdrawiam i dziękuję za miły komentarz! ;*

      Usuń
  2. U mnie "As long...." była puszczana non stop, akurat ja tak mam jak jakaś piosenka się przyczepi łatwo nie odpuszcz, dla mnie to genialny kawałek. Ostatnio wpadł mi też przebój Justina "Beauty and a Beat" w duecie z Niki Minaj. Wpało w ucho też "Turn Around" Conora Maynarda z Ne-Yo, Piosenka Pryianki też ma coś, że można posłuchać. Ale i przeboje hindi też mają coś do powiedzenia czyli wszystkie piosenki z JTHJ, najbardziej spodobało mi się "Jiya Re" potem "Ishq shava" i "Saans" a teraz doszła "Heer" ale nie przekonuje nadal "Challa". Mam nadzieje, że film w końcu sprawi, że Shah zagra w końcu coś lepszego jak za dawnych lat:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ech, no muszę Ci to napisać. Ale takie gęste tłumaczenie się ze słuchania Justina jest śmieszniejszego niż samo słuchanie jego piosenek. :D Oglądanie Zmierzchu i podniecanie się Sagą też przez wielu jest uważane za totalny, totalny obciach i dziecinadę, a jakoś nie widzę byś się z tego tłumaczyła. ;) Więc chill dziewczyno! Ja też lubię nowe piosenki Biebera!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hehe, dobrze powiedziane Red! ;) Dziękuję za szczerą opinię. A moje tłumaczenie było spowodowane tym, że no... chciałam się wytłumaczyć, hehe. ;) I cieszę się, że nie jestem sama. Szczerze powiedziawszy nawet mój brat polubił jego najnowszą piosenkę i teraz mnie męczy, bo co chwilę ją słucha. :P
      Pozdrowionka! :)

      Usuń